Il dispositivo autobiografico tra ricerca esperienziale trasformativa e pedagogia dell’immaginario

The autobiographical device between transformational experiential research and pedagogy of the imaginary

Authors

  • Orazio Maria Valastro

DOI: https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/7418

Keywords: Pedagogy, Imaginary, Device, Autobiography, Ethics
Abstract
This paper proposes an analysis of the pedagogic device which from 2005 accompanies groups of the adults to experience the imaginary in the writing of self, of the courses annuals structured and organized into community spaces in the framework of the activities Ateliers of the autobiographical imaginary of the voluntary organization The stars in your pocket, comparing the experiential and existential research of the participants with the experience of empirical research that has guided the development of a knowledge and an educational practice able to accept and recognize the experience lives of women and men.

https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/7418

dispositivo-autobiografico-ricerca-esperienziale-trasformativa

One thought on “Il dispositivo autobiografico tra ricerca esperienziale trasformativa e pedagogia dell’immaginario

  1. L’esperienza del dispositivo autobiografico per intraprendere un cammino verso se stessi. Ripercorrere il passato con cura e amore. Trasformare, attraverso l’immaginario, il nostro vissuto e i nostri ricordi in perle preziose per un nuovo presente, impreziosito dal desiderio di incontro e di apertura verso gli altri.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *